Eladták az Epamediát2013. 01. 03.

Megvált az Epamediától a Raiffeisen csoport. A vevő a szlovák JOJ Media nevű cég lett, amelytől a magyarországi tuljadonrészt időközben megvásárolta a JCDecaux.

A francia JCDecaux közterületi cég megvásárolta az Epamedia magyarországi érdekeltségének 100 százalékát – jelentette be a társaság. A JCDecaux nem első alkalommal lép be a magyar piacra, a társaság utoljára 2009-ben volt jelen Magyarországon, akkor azonban megszüntették az Affichage Holdinggal közös kelet-közép európai vállalkozásukat. Korábban – 2006-ban – pedig ott voltak a fővárosi utcabútortender nyertesei között több másik nemzetközi közterületi céggel (a svájci APG-vel és a német Wall-lal) kozorciumban.

A tranzakció során előbb a Raiffeisen csoport eladta a kelet-közép európai Epamedia csoportot a szlovák JOJ Media House nevű cégnek még tavaly december 11-én. A JCDecaux a JOJ Mediától az Epamedia magyarországi tuljadonrészét vásárolta meg ugyanezen hónap 21-én. Az ügyletekről nem árultak el pénzügyi információkat az érintettek.

Az Epamedia piaci környezete, a magyarországi közterületi piac különösen érdekessé vált az elmúlt két évben az állami szerepvállalás erősödése révén. Az állam 2012-ben például több mint 11 milliárdnyi médiavásárlási közbeszerzésben hirdetett eredményt, a piac pedig látványosan koncentrálódott. Az állam hirdetési pénzei idén is többnyire Simicska Lajos és Nyerges Zsolt érdekeltségeinél landoltak, ami különösen erős hatást fejtett ki a közterületi médiapiacon.

2012 első félévében például a Kantar Media listaáras adatai alapján az állami szektor 2,12 milliárd forintot költött közterületen, melyből listaáron 1,46 milliárd forint ment a Simicska Lajos és Nyerges Zsolt tulajdonába tartozó Publimontba, 240,5 millió pedig a Fonyó Károly érdekeltségébe tartozó, német-társtulajdonú Euro AWK-ba. A Publimont részesedése így 69 százalékos, az Euro AWK-é pedig 11 százalék, ezzel közös részesedésük 80 százalék volt 2012 első felében. Az Epamediának összesen 73,25 millió jutott listaáron, amely mindössze 4 százalékos részesedést jelent az állami hirdetési piacból.

(forrás: Kreatív Online)

További hírek

Hívjon minket!
Írjon nekünk!