Közterületi Média Szövetség2011. 01. 25.
A Magyar Közterületi Média Szövetség Közleménye
Tisztelt Partnereink,
Kedves Kollégák!
A Magyar Közterületi Média Szövetség jelen közleményével szeretné eloszlatni azon félreértéseket és félreértelmezéseket, amelyek a módosított közlekedési törvény kapcsán jelentek meg. A kommunikációs-, reklám-, gazdasági- és szaksajtó jó néhány elemzéssel és helyzetértékeléssel foglalkozott a törvénynek a közterületi reklámozásra gyakorolt hatásaival, jelentősen torzítva a valós helyzetet.
Ismételten hangsúlyozzuk, hogy a közlekedési törvény módosítása nem befolyásolja a köztéri reklám lehetőségét és megszokott hatékonyságát.
Amint a törvény tervezete, és később az elfogadott törvény szövege nyilvánosságra került számtalan találgatással és helytelen értelmezéssel találkoztunk. Szeretnénk leszögezni, hogy a törvény egy területen foglal magában a közterületi média iparágra vonatkozóan rendelkezést, mely mindösszesen csak a közterületi reklámeszközök 2%-át érintheti:
A törvény az 1988. évi közúti törvényben foglaltakat, az úttól 50-100 méteres telepítésekre vonatkozó szabályokat erősíti meg, a lakott területen kívülre vonatkozó reklámeszközök elhelyezésével kapcsolatosan. Ezen eszközök nem tartoznak a klasszikus köztéri kampányeszközök közé.
Összességében véve, a törvénymódosítás a köztéri reklámeszközök legfeljebb 2 százalékát érintheti, a Hirdetők közterületi kampányaktivitását nem befolyásolja.
Kérdés esetén kérjük, forduljanak Szövetségünkhöz, készséggel állunk rendelkezésükre.
Kelt: Budapest, 2011. január 13.
Magyar Közterületi Média Szövetség
További információk:
Somogyi Miklós
MKMSZ elnök
Email: miklos.somogyi@mkmsz.hu