London 2012: A McDonald’s kampánya2012. 07. 09.
Az idei olimpiához kapcsolódó legnagyobb kampánya az amerikai vállalaté lesz, költsége nagyjából 10 millió angol font. A fókusz az olimpián dolgozó önkénteseken lesz.
Az étteremlánc, amely 1968 óta szponzora az olimpiának, fellebbentette a fátylat kampányáról. Az esemény előtt, alatt és után egyaránt számos aktivitás várható.
A televízió, a kültéri reklámok és a közösségi média lesznek összehangolva. Az üzenet pedig (We All Make The Game) az olimpia létrejöttében szerepet vállaló embereket helyezi a középpontba – írja a Marketing Week.
Alistair Macrow, a McDonald’s UK alelnöke kifejtette, hogy a kommunikációs tevékenység szándékosan nem a reflektorfényben szereplő sportolókra fókuszál, hanem azokra, akik a stadionon kívül végeznek kemény munkát és nem lesznek megtapsolva a végén (Game Makers). A digitális kampány tweeteket, videókat és bejegyzéseket gyűjt majd össze, hogy közös felhasználói tartalommá gyúrja azokat.
A kampány a játékok előtt kültéri és televíziós kommunikációval fogja bátorítani az embereket, hogy csatlakozzanak az olimpia körül dolgozó önkéntesek táborához (Game Makers). Az olimpiával párhuzamosan gerilla filmek kerülnek fel az internetre, amelyek a szurkolás szenvedélyét fogják demonstrálni. Ehhez a Facebookon fognak anyagot gyűjteni, ahol bárki feltöltheti saját videóját, a legjobb tartalmak pedig egy televíziós reklámfilmbe is bekerülnek. A játékok után is az online tartalom lesz a tevékenységek középpontjában, klipek, képek és hozzászólások kerülnek majd felhasználásra.
A tízhetes kampány júliusban indul. Az ATL részét a Leo Burnett London, a digitálisat pedig a Razorfish London készítette. A médiatervezés és vásárlást pedig az OMD intézte.
Forrás: Marketinginfo.hu