Reklámköltés előrejelzés 20112010. 12. 11.

Reklámköltési becslést adott közre a Magna Global. A médiaügynökségi szervezet előrejelzése szerint a 2011-es reklámköltés az előzetes várakozásokat meghaladva átlépheti az 5 százalékot is. A húzórégió a Távol-Kelet lesz

Frissített globális reklámköltési becslést adott ki a Magna Global, az IPG Mediabrands szervezete. Az előrejelzést egy átfogó modell mentén alakították ki, amely több mint 60 ország adatait tartalmazza az 1999 és 2016 közötti időszakra vonatkozóan. Becslésük szerint a reklámköltés világszerte 5,4 százalékkel fog növekedni 2011-ben. Ez összesen 412 milliárd amerikai dollárt jelent majd pluszban, árfolyamváltozás nélkül.

Jobb, mint hitték

A várt növekedés meghaladja a Magna által korábban publikált 4,2 százalékos várakozást. A növekedés egyébként idén is meghaladja az előzetes becslést, hiszen az ügynökségi szervezet előbb 5,6 százalékot jósolt, ám jelenleg már 6,9 százalékosra becslik az idei év növekedését.

Az egyes nemzeti piacok között azonban nagy a különbség. A világ legtöbb országában nőni fog a költés, ebben Argentína, India és Kína állnak majd az élen, míg a piacok kisebb része, mint Görögország, Horvátország és Írország ellentétes, csökkenő reklámszektorral küzd.

A hosszú távú növekedési ráták is javultak. A Magna szerint 2016-ig az iparági világszintű átlag éves növekedési ráta 6,3 százalék, ahol az egyes évekre vonatkozó becslések többnyire jelentősen – több mint fél százalékkal – javultak a 2010. júniusban publikált adatokkal szemben.

Forrás:kreatív.online 2010.12.07.

További hírek

Hívjon minket!
Írjon nekünk!