Új rendszerrel mérik a kültéri reklámok hatékonyságát2013. 02. 28.
A brit Route reklámipari kutatóintézet 19 milliárd digitálisan összegyűjtött adatot tartalmazó rendszert dolgozott ki az outdoor reklámok hatékonyságának mérésére.
A Route e héten mutatta be rendszerét, amelynek térképtára az összes nagy-britanniai kültéri hirdetési reklámfelületet tartalmazza, továbbá GPS travel felmérési adatai több mint 28 ezer fő nyomkövetéséről adnak számot.
A Route arra használta adatbázisát és GPS felhasználói adatait, hogy új mérési technikát dolgozzon ki egy Forgalom Intenzitási Modell (TIM) alkalmazásával. A cég azt kívánta kiszámítani, hogy mely pozícióban valószínűbb, hogy az emberek észrevesznek egy adott hirdetési felületet.
A Marketing Week beszámolója idézi James Whitmore-t, a Route ügyvezető igazgatóját, aki szerint a megnövelt mérőszámok és a nyilvántartási térinformatikai rendszer (IMS) segítik a hirdetőket abban, hogy város vagy helyszín szerint hol a leghatékonyabb elkölteni hirdetési költségvetésüket.
A közönség adatait tovább lehet bontani tipológiákra: így életkor, társadalmi helyzet, életmód, vásárlási szokások és egyebek szerint lehet rendszerezni. Ezt az információt a hirdetők felhasználhatják hirdetési beruházásaik tervezésére, kivitelezésére és értékelésére. A TIM adatbázisa 30-szor kiterjedtebb, mint a brit rádióreklámok mérését végző RAJAR-é, és 700-szor nagyobb, mint a nyomtatott sajtó felmérését végző National Readership Survey-é.
A CBS Outdoor UK országigazgatója, Jason Cotterrell szerint a Route rendszere már 2013-ban segíteni fog kültéri reklámköltségvetések leszorításában. Szerinte ez elsősorban a digitális és szabadtéri hirdetési stratégiák összehangolásában, s különösen a mobilszegmensben – így a QR-kódos és NFC eljárásokban – hozhat eredményt.
Forrás: mediainfo.hu